125-jarig bestaan

Ter ere van het 125 jarig jubileum van de vereniging is voor 2014 een speciaal muziek en activiteiten programma opgesteld met nog grootsere concerten dan u gewoonlijk gewend bent. Het jubileum jaar werd gekenmerkt door een breed scala aan verschillende vormen van samenwerkingen en muziekstijlen, van klassiek tot pop. Met als klap op de vuurpijl een grandioos concert in samenwerking met het Volendams Opera te Westbeemster. Op deze pagina staat een samenvatting van het gehele jubileum jaar om nog even rustig te kunnen nagenieten.

Helden van Beemster Live!

Zaterdag 17 mei gaf Beemsters Fanfare haar 125 jarig jubileum concert! Hiervoor had de fanfare groots uitgepakt, Margriet Eshuijs presenteerde de show, want zo kan dit concert gerust genoemd worden. Verder waren er vele gasten op het podium te zien: Liveband GIGA, Maarten Peeters, Popmusicalkoor Purmerend, Marc Stoop en danseressen van dansstudio de Kloek! Het was een spectaculaire avond waar 170 man op het podium stond en ca. 600 man aan publiek was. Het publiek was ook zeer enthousiast! Na afloop werd er een staande ovatie gehouden waar geen eind aan leek te komen. Het was een vlot concert met veel verschillende muziek stijlen, die Margriet Eshuijs vlekkeloos aan elkaar praatte. Maarten Peeters bezorgde het publiek kippenvel met zijn lied ‘dichter bij de hemel kom ik niet’ en de fanfare spetterde met hits als ‘Alles is liefde’ en ‘Disco inferno’. ‘House for sale’ kan op een avond waar Margriet Eshuijs aanwezig is natuurlijk niet ontbreken en de afterparty werd feestelijk ingeluid met het nummer ‘Bestel màr’. Hierna nam GIGA het stokje over en maakte er nog een groot feest van.

Vanwege het 125 jarig jubileum heeft de burgemeester namens de gemeente een trofee uitgereikt aan de vereniging. Deze trofee krijgt een mooie plaats in de ere kast van de Fanfare.

Moments for Music

Ons feestjaar zit erop! We hebben ons 125 jarig bestaan afgesloten met een GEWELDIG slotconcert i.s.m. het Volendams Operakoor! De Joannes de Doperkerk te Westbeemster was vier dagen voor het concert ‘Moments for Music’ al helemaal uitverkocht! Op facebook en via onze penningmeester werd nog gesmeekt om kaarten, maar deze waren helemaal op.

Het concert zelf ging heel erg goed. Vanuit het publiek kwamen alleen maar positieve reacties en beide dirigenten Peter Schlamilch (Volendams Operakoor) en Wim Klaver (Beemsters Fanfare) waren zeer tevreden. De fanfare en het koor klonken in de kerk prachtig samen. Het koor kwam, zonder versterking, prima boven de fanfare uit. De fanfare begeleiden op haar plaats en het koor weer prachtig.

Deze avond was een avond om nooit meer te vergeten. Net als ons hele feestjaar. Wij hebben er erg van genoten en wij hopen al onze bezoekers ook! Met dank aan het VSB fonds.

Hieronder kunt u een van de hoogtepunten van de avond terug kijken en luisteren:

Feest ‘125 jaar’ voor de leden

Op 9 februari om 00.00 uur bestaat de Beemsters Fanfare op de kop af 125 jaar. Dat wordt gevierd op zaterdagavond 8 februari door bijna alle leden. Met aftellen en om 00.00 uur een spetterend vuurwerk. Met champagne wordt geproost op de volgende 25 jaar. Het was een mooi gala feest!

De commissie 125 jaar, in kleding zoals gedragen is in 1889. Deze commissie heeft alle speciale activiteiten, zoals dit feest, ‘Helden van Beemster live de Rabo Edition’, de concerten in alle dorpskernen en het concert met het Volendams Operakoor bedacht en georganiseerd. Er komt dus nog veel meer aan dit jaar, kijk bij de agenda op deze site.

Flash mob !!!

Winkelde mensen werden aangenaam verrast in de Overvecht toen spontaan de fanfare begon te spelen. Zie hier het resultaat en met name de reactie van de mensen.

Een gedachte over “125-jarig bestaan

1. Cor Slagt

Mis helaas opnames van de reunie.
    Dat was voor mij een heel fijne dag.
    Na jaren weer spelen met BF.

Groeten Cor Slagt